به گزارش خبرنگار خودروکار، بهبودهایی که بر کاپرا 2 اعمال شد فاصله زیادی بین آن و نسخه اولیه برجای گذاشت. اولین تفاوت ها در ظاهر خودرو، نمای جلو تغییر یافته مجهز به چراغ روشنایی در روز، گلگیرهای برجسته، و فاصله محور به اندازه 200 میلی متر افزایش یافته است و از بارز ترین تغییرات اعمال شده بر ظاهر خارجی کاپرا 2 هستند.
همچنین در داخل خودرو تحول کامل داشبورد و رودری ها موجب بهبود جلوه بصری نمای داخلی شده است و افزوده شدن قطب نما برقی به راننده حس سواری با خودرو آفرود را می دهد که چندان دور از حقیقت نیست.
پیشرانه نیز همان نمونه 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری (2378 سی سی) انژکتوری به قدرت 125 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتون متر است. با این تفاوت که در این خودرو، فن سیستم خنک کاری پیشرانه از نوع کلاچ دار برقی است که ضمن بهبود مصرف سوخت و بهینه سازی قدرت، صدای کمتری نیز تولید می کند.
شایان ذکر است گیربکس خودرو، یک نمونه 5 سرعت دستی مجهز به گیربکس کمک دو سرعت قدرتمند است که ضمن تجهیز شدن به صفحه کلاچ جدید، قابلیت انتقال نیرو به چرخ های عقب و یا هر چهار چرخ را فراهم می کند که از آن با عنوان سیستم انتقال نیرو موقت چهارچرخ (4WD) یاد می شود. با تکیه بر این ویژگی های فنی، کاپرا 2 خودرویی است که می تواند مانورهای قابل قبولی در زمین های ناهموار از خود برجای بگذارد درحالی که وزنی برابر با 1765 کیلوگرم و توان باربری 480 کیلوگرمی دارد.
آپشن های خاص ارائه شده بر این خودرو شامل ساعت و قطب نما دیجیتال، سیستم مولتی مدیا لمسی با قابلیت کنترل از روی فرمان، آینه های برقی و دوربین دید عقب است که آپشن آخر در خودروهای رقیب هم رده وجود ندارد.
کاپرا 2 دو کابین دو دیفرانسیل، به قیمت 74 میلیون و 750 هزار تومان از سوی بهمن موتور ارائه می شود که با این قیمت لقب ارزان ترین خودرو دو دیفرانسیل آفرود کشور را به خود اختصاص می دهد.
خبرنگار خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/